• da
    • et
    • en
    • fi
    • no
    • sv

Skab en personlig omnichannel-kundeoplevelse med AI

Vi indsamler et væld af data om vores besøgende hver dag, og hvis vi gør god brug af dem, får vi mulighed for at innovere og personliggøre kundeservicen og brugeroplevelsen. For at skabe vækst i e-business er vi nødt til at skabe ny og meningsfuld værdi for besøgende i e-handel og detailhandel.

I løbet af de sidste fem år er e-handlen vokset markant og har ændret forbrugernes indkøbsvaner, brugerrejsen og indkøbsoplevelsen. I dag køber folk ikke bare et produkt, de køber et brand, og deres køb afspejler også vores sociale, miljømæssige og politiske synspunkter.

Det bliver stadig vigtigere at skabe en personlig shoppingoplevelse på tværs af omnichannel. Derfor er det vigtigt, at et brand leverer en personlig oplevelse på alle punkter af kunderejsen, uanset om det er blogs, annoncer, kundesupport, sociale medier eller en app. At være til stede ved alle kundens berøringspunkter øger brandloyaliteten, øger kendskabet, og kunderne føler sig anerkendt.

Er dine kunder frustrerede?

Segment-rapporten “The 2017 State of Personalization” viste, at 71% af forbrugerne i gennemsnit udtrykker en vis grad af frustration, når deres shoppingoplevelse ikke er personlig. 44% af forbrugerne siger, at de er mere tilbøjelige til at blive loyale kunder efter en personlig shoppingoplevelse.

Rapporten viste også, at 77% af kunderne forventer en personlig shoppingoplevelse i store e-butikker, men kun 23% af dem oplever det faktisk. I niche-e-butikker forventer 24 % af kunderne en personlig brugeroplevelse, og 25 % af dem oplever den faktisk.

Hvordan skaber man en personlig brugeroplevelse?

At skabe en personlig brugeroplevelse fører til glade og loyale kunder. For at levere en personlig og relevant brugeroplevelse er der brug for data fra alle kundekontaktpunkter (detailhandel, e-handel, mobil, e-mail, reklame) for at skabe en 360-graders brugerprofil med segmenter.

Lumavs partner Nostos mission er at gøre shopping mere fornøjeligt ved at give kunderne en personlig shoppingoplevelse på tværs af alle kanaler. Med Nostos AI-teknologi kan handlende levere en-til-en personaliserede shoppingoplevelser på alle brugerpunkter.

Nosto er en finsk virksomhed, der blev grundlagt i 2011. I dag har de kontorer i 7 forskellige byer rundt om i verden og mere end 2.500 kunder fra mere end 100 forskellige lande. Deres kunder omfatter virksomheder som Helly Hansen, Everlast, Bauhaus, Gymshark og mange flere.

nosto intelligence engine

Hvordan fungerer Nosto?

Nosto eCommerce Intelligence Engine fungerer på fire forskellige niveauer.

1.Produktniveau

Nosto kender alle produkterne i din e-shop, og hvordan de er relateret til hinanden, og giver dig produktdetaljer som marginer, lagerniveauer, de produkter, der oftest købes sammen, eller hvilke produkter kunderne faktisk køber mest af, når de har set et bestemt produkt.

2.Køberniveau

Nosto skaber en unik og detaljeret profil af hver besøgende i din webshop. Ved hjælp af en unik identifikator identificerer den kundens placering, individuelle interesser, præferencer, prisfølsomhed, mærkelighed, købshistorik og meget mere.

3.Niveau for optimering af overskud

Dette lag analyserer hvert produkts historiske indtægtsniveau og giver produkterne en ekstra vægt, der maksimerer e-butikkens indtægtspotentiale.

4.Socialt niveau

Det fjerde og sidste lag er laget af integrationer og API’er, som beriger data fra andre steder med e-shoppen. Det kan være social information (såsom ratings og anmeldelser) eller brugergenereret indhold og data.

nosto Recommendations

Anbefalinger af arkbaserede produkter

Nosto AI analyserer hver besøgendes unikke browsing- og shoppingadfærd og skaber individuelle kundeprofiler for at skræddersy brugeroplevelsen. Det giver Nosto mulighed for at anbefale relevante produkter i realtid og personliggøre shoppingoplevelsen, hvilket øger kundetilfredsheden, gentagne besøg og konverteringsraten. Nostos sidebaserede produktanbefalinger øger i gennemsnit konverteringsraten med 15 %. Nogle af mulighederne med Nostos produktanbefalinger:

Dynamiske sæt

Dynamic Bundles gør det muligt at skabe forbundne og fuldt dynamiske bundles, der inspirerer brugerne og øger den gennemsnitlige ordreværdi.

Bedst sælgende produkter og trendy produkter

Inspirer kunderne med de mest populære og trendy produkter.

Personaliserede landingssider

Byd tilbagevendende besøgende velkommen ved at anbefale produkter baseret på deres individuelle køb.

Søg med anbefalinger

Anbefal produkter, som andre kunder har set eller købt efter at have brugt søgeordet.

Brugergenereret indhold, bedømmelser og anmeldelser

Brug sociale medier til at fremvise produkter i virkelige situationer.

Krydssalg og mersalg

Foreslå produkter, der passer godt sammen med det produkt, du kigger på, eller indholdet af din indkøbskurv i et produktkort, en kategori eller en indkøbskurv.

Interesseret?

Kontakt os, hvis du gerne vil have en grænseflade mellem din Magento e-shop og Nosto-softwaren.

Del posts i sociale medier: LinkedIn facebook
Gardenhouse24 Succesfuld e-business Gardenhouse24: Ti lande på tre år
At blive eksportør er drømmen for enhver ambitiøs iværksætter – det viser, at det...
Læs nærmere 31. January 2024
Lumav ERPLY Ordrecenter for erhvervskunder – et fælles projekt mellem Erply og Lumav
Vi er blevet spurgt en del om de løsninger, vi arbejder på sammen med...
Læs nærmere 08. November 2023

KONTAKT OS




    Lumav - Magento Partner

    Som certificeret Magento-partner tilbyder vi vores kunder de bedste løsninger, som sikrer væksten.